BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

SETANGGI SYURGA

Friday, October 1, 2010

Emosi 3 in 1

Kekadang mata pena lagi tajam dari sebilah keris..(apa yg kau merapu nie?)..baik-baiklah, kekadang papan kekunci lebih laju dari kata hati..(dah makin merapu plak minah nie)..(*pembetulan : "Kekadang mata pena lebih tajam dari sebilah pisau")..
Yesterday is a very cheerful day. Hang out bersama dengan beberapa some new friends in tweetland a.k.a Malaysia ELFs.. Actually pagi-pagi lagi before open house UKP, I have a stomach ache. But because of Kimchi Bokkeumbap, BaeChu Kimchi and Korean Pancake hand make by Arina telah menukarkan sakit perut kepada kebuluran dan kelaparan. Betoi la kata tuan doktor, kalau kamu set in your mind yang sakit itu akan hilang, maka sakit itu akan terus hilang. Sesampai je terus dipanaskan makanan dan dijamu dengan pelbagai juadah raya sampingan yang lain. Tapi keadaan yang gila untuk try Korean food was make me a little crazy..(baiklah, just a little okey..)..Ternyata Arina memang terror masak. Nie la membuatkan aku sedikit bangga mempunyai kawan Malaysia yang berjiwa Korea..haha..lepas nie Kangin oppa mesti sayang Arina. Juadah hari raya diletak sebelah sekadar hiasan. Yang penting itu Korean food made in Shah Alam.
Then, perkara yang tak dirancang telah terancang secara tiba-tiba. Jom pergi Korean Town. YahooDotCom..bukan main syok lagi bila dengar Korean Town..memang teringin sangat nak melihat kawasan tersebut. Keadaan jalan yang sesak membuatkan kami lewat tiba ke destinasi cinta..(hahaha..ambik ko.."destinasi cinta"). Kami sempat menikmati juadah secara berkongsi..(baiknya hidup bak kempen berkongsi kereta untuk elakkan pencemaran udara). Memang bestlah syurga makanan Korea. Patutlah bila Hanguk Saram makan buatkan aku terliur. Walaupun tak banyak pilihan yang dapat kami nikmati tapi ia sudah cukup untuk membuatkan perut aku kembali sakit. Oleh kerana kak Nik kerja malam tue, kami terpaksa berpisah untuk kembali ke pangkal jalan.
Apapun thanks to this person for today :-
  1. Arina - sebagai tuan rumah yang sanggup memasak untuk kami dan berbesar hati untuk membuka pintu rumah beliau (a.k.a tuan punya rumah kakak sulung sebenarnya)
  2. Nik - sebagai pemandu yang cekap lagi berhemah yang setia membawa kami ke destinasi syurga cinta kami
  3. Pinat - mengajak saya untuk join serta dalam aktiviti yang sihat ini dan sudi menumpang serta menghantar saya ke kolej semula di malam hari
  4. Anis - untuk ilmu pakai shawls cara yanti...memang dah lama nak try cara itu..nasib dapat tok guru yang betoi. Kebanyakkan budak buat ajaran sesat untuk cara shawls tersebut..Balik je bilik terus tanggal tudung dan try pakai shawls dgn gaya tersebut ternyata menjadi..(Oh dunia, lihatlah selepas ini, akanku pakai cara ini...hihihi).
picture peristiwa akan diupload kemudian-harap bersabar

0 comments: