BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

SETANGGI SYURGA

Friday, December 31, 2010

aal izz well ~ 2 0 1 1

Alhamdulillah, syukur nikmat Allah kerana memberi peluang kQ untuk hidup sehingga ke saat ini. Tahun 2010 banyak peristiwa penting suka/duka dunia yang dilalui.
[Pertama] Alhamdulillah, BBA selesai sudah. Hanya menunggu Majlis Senat meeting middle of Jan 2011. Then, I will proceed with my transkrip untuk pohon kerja walaupun my result is not good enough.
[Kedua] Next step is get a better result in MBA. I mean that nak apply my Master then my PHD then my bla~bla~bla~. Bak kata Teukie "Menuntut ilmu biarlah sampai ke Negara Korea". Walaupun Korea tengah tegang sekarang, masih berani menyebut tentang Korea lagi. Mari berdoa agar Korea berbaik dan please say "Peace no war". Comfirm sehingga tahun ini sahaja (sehingga 31/12/2010) I lebih rela MBA Taxation than MBA HRM. Jangan tanya kenapa I masih pilih itu, keputusan I belum mukhtamad lagi tapi I tak nak ubah pendirian I nie buat sementara waktu. Belum bincang dengan mama lagi tentang isu ini sebab nak minta opinion dari orang sekeliling dulu.
[Ketiga] Masih memilih pekerjaan yang bersesuaian. Ada kerja yang menyapa telah dibiarkan lalu begitu saja. Ada kerja yang dinanti tapi belum kunjung tiba. Keep waiting on that track. Sekarang masih melakukan kerja-kerja kebajikan sebelum saya begitu sibuk dengan membina my kerjaya. Makluman lain, saya bukan staf UKP yek. Saya sekadar Urusetia UKP saja.
[Keempat] RP Ladang ternakan senantiasa di hati. Sebelum usia 30 tahun nak petik hasil dari ladang sendiri. Tak sabar nak merasa hasil baik dari ternakan nanti. Kalau berjaya, nazar untuk buat kenduri dengan hasil sembelihan ladang ternakan sendiri. Mungkin ini angan-angan 'Mat Jenin' tapi insyaAllah dari angan-angan ini akan jadi realiti sebab Allah saja tahu niat kQ sebenarnya.
[Kelima] Masih menolak untuk jatuh Cinta. Cita vs Cinta. Mungkin masih belum dapat pengganti yang sesuai barangkali atau masih terfikir tentang calon pengganti mungkin. Sebenarnya masih berfikir tentang seseorang itu lagi. Mungkin mengambil masa untuk melepaskan segala-galanya secara perlahan-lahan. Dia tidaklah begitu istimewa, terlalu banyak kekurangannya dan kelebihannya juga. Apapun sangat gembira dan berbesar hati dapat bersama dengan dia walaupun seketika cuma. Semoga dia bahagia dan hanya doa penghubung kita. Sedih =(
[Keenam] My next year outdoor game is arhery. Maybe YES and maybe NOT proceed, depend on time and $. Other sport like my favourite sport dah perlu dihentikan sebab keadaan kesihatan yang kurang baik untuk diteruskan. Gonna miss my day training.
[Ketujuh] Ingin sekali berchenta dengan shawls..opss kembali memiliki koleksi shawls yang menarik setelah lama ditinggalkan.
[Kelapan] Maintain my weight. Don't want to lose or gain.
[Kesembilan] Sila berusaha untuk mengasapkan dapur. =) Masak+makan=Gemuk
[Kesepuluh] Masih menunggu keputusan tahap kesihatan dan kecerdasan. Tunggu keputusan Encik Doktor. Semoga cepat sembuh seperti sediakala. Aminn...
[Ke-11] Can I dance again? Mahu dance lagi...
[Ke-12] Nak fly anyway. Sangat tak kisah, janji dapat holiday. Holiday dalam country sendiri pun xkisah sebab dah tau yang diri tak mampu jana duit untuk holiday oversea. Mulai berkira-kira mencari pulau yang best. Ada cadangan ke?
[Ke-13] Banyakkan membaca supaya tambah ilmu di dada terutamanya ilmu agama. Rasa diri keldil sangat tempoh hari bila melalui saat-saat persiapan menguruskan jenazah. Maafkan ana sebab terlupa dan lalai masa belajar dari Tok dan Mama dulu.
[Ke-14] Saving some money for Super Show 3 live in KL. Ada yang tawarkan untuk live in Singapore coming this Jan 2011 tapi ekonomi tak berapa kukuh untuk menapak di bumi Singa itu.
[Ke-15] Mama, kQ nak kawin tahun 2011. Rasa macam dah ready nak ada hubungan serius. Bukan tak pernah serius tapi belum jumpa Mr Right lagi. Kalau ada yang berkenan dihati pun, sudah direject sejak awal2 lagi. Semoga year 2011 akan bertemu jodoh yang diredai, Aminn..
[Ke-16] Nak kembalikan keceriaan family.
[Ke-17] Berada di rumah baru.
[Ke-18] Ubah style rambut. Tunggu kemunculan my new hair. Bosan dengan rambut panjang pecah dihujung. Bosan nak basuh rambut lama-lama.
[Ke-19] Menjadi penulis dan berkerjasama dengan sebuah team untuk sebuah buku keluaran khas UKM.
[Ke-20] Menghuni rumah felo mana-mana kolej kediaman dalam UKM.
[Ke-21] Menjalani kehidupan normal
[Ke-22] ... b i a r l a h r a h s i a ...
[Ke-23] Banyakkan bersedekah dan amal ibadat untuk persediaan ke sana nanti.
[Ke-24] Nak jadi blogger tegar =)
[Ke-25] aal izz well
Ini 25 list yang entah apa-apa entah untuk umur 25 tahun di tahun 2010.
said: Alhamdulillah. Thank you 2010. I'm really Grateful with everything happened throughout the year. Thank you Allah swt. Now, let's welcome 2011 and pray it will be more colourful and full of happiness! (^_^)

0 comments: