BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

SETANGGI SYURGA

Thursday, December 30, 2010

Academic Reference and Financial Guarantor

Untuk pengetahuan semua, dengan rasa DUKACITAnya ingin saya maklumkan pada semua yang saya gagal menghantar permohonan saya untuk MBA. Sekian, harap maklum.

############################
Sebenarnya saya gembira dalam kesedihan ini atau dalam erti kata lain, saya sedih dalam kegembiraan...(WTH of saying that?) Actually, I xsempat nak submit coz bermasalah dgn mata kepala I sejak akhir2 ini.
[Pertama] I tertipu dgn tarikh akhir utk submit my MBA. Mulanya dah sedar duedate GSB before 26/12/2010 then that week I pulun mencari apa yang patut untuk penuhi syarat. Masa tue I dapat la sokongan akademik seorang pensyarah kesayangan I masa BBA Acct dulu. Memang exited benar nak sambung MBA plak. Tue la, masa tue terlupa nak say 'Alhamdulillah', then Allah tarik nikmat dengan cara tersalah tgk tarikh kt other MASTER website. I tertipu dgn "sumbit before 31/12/2010". Nampak bukan, kat situ dah kena tarik nikmat iaitu 'nikmat mata dan akal untuk berfikir'. This week baru sedar bila nak fill in the other info before submit. Dah terlambat sebab kebetulan hari nie lastday ofis buka utk tahun 2010. Pada fikiran dan perancangan sempat submit by hand sbb Jumaat baru 31/12/2010. Satu Malaysia happy di situ bila kenyataan "Cuti Umum 31/12/2010" walaupun I nak meraung. Sedih tau bila dapat cuti lastminute. Hope semua Malaysian gembira sebab dapat cuti 31/12/2010.
[Kedua] I perlu dapatkan tajuk thesis utk MBA Taxation if nak minta sokongan akademik lctr Tax. Bukan main payah nak approval dari dia. Dan semalam juga I kecundang mencari tajuk thesis yang sesuai dengan MBA Tax. Selepas terkejut mendengar CUTI UMUM lastminute tue, I terus jadi stress dan dapat ilham 'better cari pensyarah lain'. Dah dapat tapi sayangnya tadi pensyarah tue xde di kawasan sekitar. Kencundang lagi untuk hari ini.
[Ketiga] Langit tak selalu cerah, tapi bila hujan panas keluarlah pelangi yang cantik kan..(apa yg mengarut nie..) Okey fine, perkara ini mungkin terjadi bermula dengan perbualan ringkas di UKP atau dengan ringkasnya berlarutan sehingga nokhtah THE END tadi di Bakery. Saya boleh tolong tandatangan if Diyana ada masalah untuk Penjamin Kewangan. Nampak bukan pelangi saya. Mr Pelangi tawarkan diri untuk jadi penjamin dengan syarat, I kena bayar yuran I dan habiskan semester I dengan baik sekali. Of course I hepi and of course I say "I do, do I". Mestilah I bayar my hutang pengajian sebab selama I belajar dari diploma hingga BBA, I xde minta my family tolong bayarkan tau. I bayar sendiri dengan berhutang PTPTN. If I xbayar hutang pelajar, mestilah I xdpt tgk result and xblh daftar kursus next sem kan. Baiklah, hari Isnin akan memberi Mr Pelangi tandatangan borang penjamin. Nak prepared siap-siap untuk next intake..hahaha. Nak pastikan yang I la orang pertama yang paling excited utk submit permohonan. If could, I nak jadi org pertama yang submit borang online. Kepada pihak-pihak yang berkenaan (commitee yg select pelajar MBA), harap kamu baca kenyataan ini dan beras kagum dengan entry ini. Saya benar-benar TERUJA untuk MBA than BBA.
[Kesimpulan] Thank you Allah for giving something to me today. InsyaAllah, if niat baik Allah akan mudahkan jalan itu. Itu pesanan dari my MAMA. Oh Mama, I really miss you now. Esok saya ke Kedah bersama Putri dan Firdaus. Saya akan singgah bertemu dengan Mama coming Sunday. Maaf Mama, anak kamu nie degil tak nak balik dari UKM. Degil saya turun dari degil Mama juga. Nice daughter like mum!!! I wanna hug you if I see you this coming Sunday. Thank you Allah for giving my Mama for me.
Mama, I love you so much.
Mama = HACKS
(Hanya Aku Cinta Kau Seorang)

0 comments: