BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

SETANGGI SYURGA

Thursday, November 11, 2010

mode TAKUT vs mood TAKUT

Yesterday lepas dari interview by phone oleh satu accounting firm ini, hati kQ begitu takut. Banyak sangat benda di fikiran. Semalam juga banyak menghantar resume kepada majikan-majikan yang berpotensi. Belum habis exam dah dipanggil interview. Itulah dinamakan REZEKI. Itulah sering disebut-sebut oleh lecture yang budak account nie mcm pisang goreng panas. Teringat pulak pensyarah kegemaran Dr. Azlina yang pernah berkata,
"Accountant will be the first must HIRED and the last will be FIRED".
Beberapa bulan lepas, kQ sangat takut jika memilik status penganggur terhormat terlalu lama. Sekadar iktiar bertanya di sana sini untuk any vacancy. If boleh pilih kQ berminat untuk kerja dengan goverment je sebab nak futher Master lagi tapi ada pihak bercakap-cakap yang sekarang berlakunya pembekuan lantikan dalam sektor awam (adakah ini benar?). Berbalik kepada rasa takut yang dialami tadi, kQ di interview secara tidak formal selepas jam 5.30pm dan diminta untuk datang walk-in interview jam 8pm. Lantas kQ memohon penangguhan interview sebab kQ ada exam esoknya(iaitu hari ini) dan bakal majikan faham. Yang berdebar dan takotnya sebab (1)communication full in English sbb bakal client adalah org Arab, (2)keje just around 1pm till 8pm area Bintang Hill, (3)gaji bergantung kepada kelayakan akademik dan pengalaman. standard la tue. tapi gaji agak tinggi telah ditawarkan oleh bakal majikan dan client menyebabkan kQ dapat bayangkan kerja yang bakal dilakukan terlalu BERAT..huhu, xdpt nak main FB masa keje, (4)ada yg menakutkan kQ dengan keBAHAYAan berada di area Bintang Hill pada waktu malam hari walaupun keje sampai jam 8pm, kena fikir tentang kebiasaan accountants mana balik ikut masa. sure keje lajak masa yang mungkin takkan di bayar OT..huhu, (5)serabut nak cari rumah yang selamat untuk diduduki, (6)takot kena culik, (7)takot kena goda, (8)takot suka shopping kt Pavillion, (9)takot macam-macam benda dalam kepala nie bila dikaitkan dengan Bintang Hill..
Boleh tak nak nangis sekarang sebab rasa takot benda-benda di atas? Cukup tak alasan yang kukuh untuk kQ nangis. Oleh sebab takot itu telah mengganggu tumpuan kQ untuk paper esok(hari ini). Terfikir untuk timba pengalaman baru interview in English walaupun dah tahu my english really poor and bad. Not like my eldest sis' Yanti and my youngest bro'Azman. English diorang sangat lancar dan sebutan juga sangat baik. Segan I tau bila speaking dengan diorang di rumah. Mama speaking english pun bagus sebab dulu mama budak Sains Tulen and skorer sekolah. Mama plak bik nursing, lagi la speaking english better bila kerja dengan Private Hospital. Actually, I really miss my Mama..I will call you early in the morning. I don't want to disturb your nite with my problem right now. But I have to cry on the phone before I go to my exam hall. I want to get some strength from u. Maybe opinion mama better than other. I just want to ask mama, what I suitable and fit with my future because your want me to become a ACCOUNTANT or join in Business.

Kepada dia :-
saya xnak bergantung kpd awk lagi. saya nak berdikari sendiri if saya mampu. tadi saya terfikir untuk tanya pendapat awak lagi ttg ITU dan INI tapi saya rasa cukuplah saya bergantung pada awk setakat ini. saya mampu untuk jadi seperti dulu. tak perlu percayakan atau bergantung pada lelaki sebab saya kuat. saya belajar Taekwan Do dan silat supaya saya boleh lawan dengan lelaki bila perlu. saya sangat degil supaya saya tak tunduk pada lelaki. mungkin ayat ini sangat kasar dan kurang _ _ _ _ _ tapi apa perlu buat, saya perlu begini untuk kuat dan berani. lagipun saya tahu, awak lagi banyak beban serta tanggungjawab yang secara rasmi dan tak rasmi sedang dipikul. saya tak banyak tahu tapi bila pandang mata awak, saya rasa sedih. kadang-kadang rasa nak share sedih awak tue tapi permintaan saya tak pernah dipenuhi dengan alasan awak. saya tahu alasan tue pun untuk jaga persahabatan kita kan. awak terlalu takot untuk percaya pada saya. saya dah malas nak bertanya or paksa. it's your right. saya pun tak lama di UKM ini, just beberapa hari saja lagi. kemudian kita akan bawa haluan masing2 dan persahabatan kita akan kekal sehingga akhir. saya doakan awak berjaya dan bahagia dengan pilihan hidup awak. awak pun jangan lupa doakan saya yek.
-semoga kerjayaan bersama, insyaAllah dengan izin dari-Nya-

0 comments: