BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

SETANGGI SYURGA

Thursday, November 3, 2011

Doa (1)


Dengan asma Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang
Ya Allah, sampaikan selawat kepada Rasulullah dan keluarganya
Ilahi, bagaimana aku berdoa kepada-Mu sementara aku adala aku, bagaimana aku putus asa dari-Mu sementara Engkau adalah Engkau.
Ilahi, jika aku tidak memohon kepada-Mu yang kemudian memberi aku?
Ilahi, jika aku tidak berdoa keada-Mu yang kemudian mengijabkan doaku, kepada siapa lagi aku harus berdoa yang kemudian memperkenankan doaku?
Ilahi, jika aku tidak merendahkan diri kepada-Mu yang kemudiannya menyayangi aku, kepada siapa lagi aku harus merendahkan diri yang kemudian menyayangi aku?
Ilahi, sebagaimana Engkau telah membelah lautan untuk Nabi Musa as dan Kau selamatkan ia, aku memohon kepada-Mu sampaikan selawat kepada Muhammad dan kelurga Muhammad, selamatkan aku dari apa yang aku takutkan, dan bahagiakan aku dengan kebahagian yang segera dan tidak tertunda-tunda dengan kurniaan dan rahmat-Mu,
wahai Yang Maha Pengasih dari segala yang mengasihi.

0 comments: