BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

SETANGGI SYURGA

Saturday, October 18, 2014

Nasihat Kubur

1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah
aku dengan "TAHAJUD"
2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber
"SILATURAHIM"
3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak
baca "AL-QUR'AN"
4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan
Amal "SEDEKAH"
5). Aku yang menyepitmu hingga hancur bilamana tidak Solat, bebaskan
sempitan itu dengan "SOLAT"
6). Aku adalah tempat utk merendammu dengan cairan yang amat sakit, bebaskan
rendaman itu dengan "PUASA"
7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu
dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"

0 comments: